Opmerking Als een afbeelding verkleind in dee instructie staat kun je er op klikken om hem groter te zien. Je mag een eigen invulling/vormgeving aan de opdracht geven als het resultaat maar aan de volgende eisen voldoet:
|
Nu volgt een belangrijke stap: je gaat van deze 'getekende'
figuur een Objekt maken. Dit kan via de menubalk: Modify»Convert
to Symbol... (Of nog sneller door de funktietoets F8 aan
te slaan. In Flash MX gaat deze actie via Insert»Convert to Symbol...
) Er verschijnt nu een nieuw menu. Hierin geef je de naam van het objekt
(bijvoorbeeld: naam) en je geeft aan dat het een Graphic
betreft. Het Object met de naam naam is een figuur. Het lijkt
erop dat er niets gebeurt is. Maar er is een Object in de bibliotheek
gemaakt, dat je op verschillende manieren kunt gaan gebruiken. Het is echter een noodzakelijke omzettting voordat je een motion-tween animatie kunt maken. In de Propertybalk zie je nu ook geen Statictext meer als aanduiding, maar een Graphic en wel een instance van naam. |